tisdag 5 juli 2016

Grattiskort

Äntligen är vårterminen över och mina tre första veckor på sommarlovet med heltidsarbete är avklarade. I vår har jag haft fullt upp på båda jobben och skapande motivationen har inte funnits där som den brukar. I Maj månad valde jag att avsluta som DT för My Besties, för att se om det blev bättre med inspirationen. Jag brukar skapa bra när jag har press på mig men så var det inte de sista månaderna. Men nu börjar jag känna att jag är på banan igen. Kanske är det för att jag på började min 6 veckors semester i måndags ;) eller för att jag fick en heldel pyssel och stämplar i 40 års present. Det kanske kan vara en kombination.

I juli månad så har vi många födelsedagar. Så jag har påbörjat en del grattis-kort.
Alla motiv är färglagda med Distress ink refil och marker.

Stämpel: Magnolia Tilda (BoHo-15), Katt Napoleon, fåglarna
Textstämplar: Clearstamp från Kaisercraft (om kärlek)
Grattis dies: Gummiapan
Tag dies: Magnolia
Papper: Maja design

Påsen har jag vikt av en tapet bit, stansat ut hål och satt i ölljetter. Jag förstärkte botten med lite kartong på insidan.




Stämpel: Magnolia Tilda
Textstämpel: clearstamp från Kaisercraft (våren 16, kärlektema)
Dies: Eiffeltornet Magnolia DooHickey
Polarid die: We R memory keepers
Grattis die: Gummiapan
Diesen till kortstommen är: Go create
Papperna är från Maja design



Som många av er vet så är Magnolias pirater en av mina favoriter. Har jag svårt med inspiration så tar jag oftast fram dessa. och så blev det även nu.

Stämplar: Magnolias pirat Tilda och Edwin
Poststämpel: Joy clearstamp
Just for you: kommer från Gummiapan

Kortsommens dies är Go create
Moments är från Tim Holtz ord dies.
Polarid dies: We R memory keepers
Stjärnorna minns jag inte

Papperna: Den beiga är en tapet från Rusta, resten kommer från Gummiapan.



Barnkalas kort

Stämpel: Magnolias Animal of the year -14
Textstämplar: Kaisercraft clearstamp-16
Grattis dies: Gummiapan
Ballong dies: Tim Holts, det setet som var till Crazy Birds
Polarid dies: We R memory keepers


Enkelt grattis kort med Ballerina Tilda. 
Tilda är stämplad med vit embossingpulver och sen färglagd med distresser. 
Här har jag använt enbart cardstock och på den vita så har jag använt TH mixed media dies.
Enkelt och rent.


Sist ut i dagens grattis kort är 7st mini Magnolior ur blandade kollektioner. Detta kortet är långsmalt och utan designpapper.  För att få lite lyft i bilden har jag använt transperant 3d glosy och klar Wink of Stella.  Grattis diesen kommer från Gummiapan.



Tack för att du tittade in och hoppas att du får en riktigt skön sommar med tid till att göra det du vill.

Kram Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar