måndag 7 mars 2016

Romantik, nyfödd och Vilda

En effektiv helg när övriga familjen var sjuka, resulterade i mycket romantik och påskkort med Vildas nya figurstämplar.

Stämplar: Vildastamps.se
Färgläggning: Distress markers och refiler
Papper: Lana grain satin HP 300g




Detta kortet hamnar mer blad romantik men motivet är ju Vildas stämpel.





Till en fantastisk vän-stämpel , kommer från Svenskatextstamplar.se (de håller på att göra en ny hemsida, så snart släpps den nya som är mycket bättre och mycket lättare att hitta i. LÄNGTAR)

"Grattis till en prins" stämpel kommer även den från Svenska textstämplar.
Detta kortet såg jag någon som gjort och lagt upp på pinterest. Helt underbart. Jag valde att använda Maja Designs babypapper och Magnolias stork stämpel (mini)
Under storken har jag skrivit pojkens namn med mini stickers, men det gjorde jag efter jag tagit fotot ;) :)



Nu dröjer det nog med distressfärgläggning tills vi är på Gullbrannaträffen. Vi har bestämt att jag och maken ska byta sovrum med dottern, så i helgen som gick var jag och E på Ikea och inhandlade diverse grejer till hennes nya rum och nu i helgen hoppas jag att vi kan påbörja målning av taken och plocka ner lister och garderobsdörrar (hoppas hinna måla dem också) och kanske vi hinner flytta upp våra grejer på hennes rum. Phu och suck. Väggarna får de måla när jag är på Gullbranna. Hon får sova i allrummet tills vi är klara...till påsk ;)  Men det är ju självklart att 15 åringen ska ha en dörr på sitt rum så hon kan stänga om sig. Jag har redan planerat omtapetsering i några fler rum, men det får vänta någon månad.

Ha en bra dag
Kram Malin


2 kommentarer:

  1. Dina kort och fin färgläggning.....oh my god! Tokgillar de två rosa korten....bara älskar dem! Särskilt det med Vildastämpeln, du har fått till det såååå fint!

    SvaraRadera