tisdag 22 december 2015

Födelsedagskort och jultags

Oj vad tiden går fort och snart är det jul. För 15 år sedan tyckte jag dock inte att tiden gick lika fort, för då var man höggravid och ville bara träffa dem lilla inneboenden. I dag är det alltså 15år sedan. 

Och idag har hon fått den efterlängtade retro MOPEDEN och nu på förmiddagen är hon och skriver uppskrivningsprovet för sitt moped-körkort. Hoppas det går vägen trots att hon är så nervös.


Igår bloggade jag hos Gummiapan och då visade jag en del detta som jag visar här. Håll till godo med dagens 2 olika grattiskort.

Kort 1
Stämpel: 
Magnolias Tilda med moped och staket (träd mm är ritade på frihand)
Färgläggning; Distress refiler och markers
Snöeffekter: Wink of Stella clear
Designpapper: Gummiapan.se
Textstämplar: Gummiapan.se






Kort nr 2

Stämpel: samma Tilda med moped från Magnolia
Korsordsstämpeln är från Gummiapan så även Grattis på födelsedagen orden.
Färgläggning: Distress refiler och markers


Nu är det bara 2 dagar till julafton, så vad passar bättre än snabba tips på julklappsetiketter/tags

Textstämplarna är från Gummiapan.se
Motiven är Magnolias ministämplar eller Skapar Källarns underbara digistamps (de finns på FB och har otroligt förmånliga priser på sina digistamps)





Jag vill tacka alla mina besökare för detta året och önska er alla en riktigt God Jul och ett gott nytt år 2016 då jag inte är tillbaka innan varken jul eller nyår. Men när vi ses i januari så hoppas jag att både du och jag är fulla med energi och ny kreativ lusta. Det bästa med januari är att det trots allt är mindre än 6 månader till midsommar och det innebär ju både ljusare och förhoppningsvis varmare väder.
Kram Malin


Här kommer två nya favorit digi-stämplar från Skapar Källarn, som gör att man längtar ännu mer till sommaren <3



2 kommentarer:

  1. Du skapar så fantastiskt fina saker!

    God jul till dig från mig//Gunilla

    SvaraRadera
  2. Å vad det var länge sen jag var in här, tur jag hittade tillbaks.
    Hoppas tjejen fick sitt kort, så snygga moppen är flitigt använd ;)
    Vilka fina saker du skapat sen jag var in sist, alltid lika kul att kika in hos dig.
    Gott nytt år!

    SvaraRadera