måndag 26 oktober 2015

Gullbrannaträffen

I helgen arrangerade Scrappweb/Porslinsblomman en tredagars scrapträff på Gullbrannagården utanför Halmstad. En helt underbar miljö, 600m från havet och lokalen och stugorna/rummen låg i skogen så man fick njuta av de vackra höstfärgerna. 

Jag åkte ditt med världens bästa Barbro "svenska text stämplar" och väl på plats träffade vi andra vänner, både nya och gamla. Vi var drygt 60 scrapgalna brudar i samma lokal :)

I lördags hade jag en 2,5h Distresskurs i färgläggning av Hud & Hår. Så koncentrerade och så intresserade av att vilja utveckla sitt målande.  Extra roligt när man i slutet av helgen fick äran att se vad fint en del färglagt efter kursen och att få se att de var nöjda med resultatet...det ger mig glädje samt känslan av bättre självförtroende. Kolla på bilden hur koncentrerade alla är <3


Denna bild såldes på plats till en som inte tycker om Magnolias motiv, men som tycker om min färgläggning. Tanken är att den ska ramas in.
Första gången som jag ritar björkar på frihand till ett litet kort.
Snön och snögubben har fått 2 omgångar med 'Wink of Stella' clear.


Här är några av de motiven som jag färglade under helgen. 

Gummiapans textstämpel
Mönsterpapper är från ScrapBerrys
Motiv stämpeln är en Whimsy Wee stämpel



Motivstämpeln är Magnolias senaste som släpps i dagarna.
Textstämpel och snäflingorna vid Tilda är från Gummiapan.
Designpapper är från ScrapBerryäven 
Diesen kommer från sizzix och den understa från spellbinders.

Detta kort är uppbyggt (ovan ifrån sett) design papper, OH plast, Mossgummi (typ 3D kuddar, under hela pappret), Motivet och sen ett bakstycke i cardstock. Jag har använt Crealies senaste medlem, cirkel dubbel söm. Dvs den har en söm på var dera sida om utstansningsförhöjningen. Så nu får man den sömliknande kanten på både cirkeln och hållet som blivit i pappret. Man kan alltså använda båda delarna. Perfekt för mig.




I Sverige är det höstlov denna veckan så jag hoppas på fint väder så man kan njuta av de vackra höstfärgerna och på kvällen kan man krypa upp i stolen i scraprummet. Hoppas ni också får en fantastisk vecka <3

Om mindre än 2 veckor är det dags för Magnoliadagen i Borås och då ska jag gå en workshop för Monique Lokhorst där bland annat färgläggning ingår. Ifjol var det fantastiska Camilla Stoen Bakke och i år är det Monique. På plats finns även Camilla Hermansson och Lillemor. Det ska bli kul. Hoppas bara det inte är kallt när man ska köa ;)

Kram Malin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar