fredag 14 augusti 2015

GDT Crealies dies

I Tisdags hade jag äran att få vara GDT hos Crealies dies och då gjorde jag detta inlägget. Eftersom inte många av mina besökare kan holländska så har jag tagit mig friheten att skriva om inlägget på svenska och även lagt till lite andra bilder där jag använt crealies dies. 


Grattis på födelsedagen :)


Jag har idag äran att vara Gäst DT på Crealies dies och visa vad man kan göra med deras fantastiska dies. Jag kom i kontakt med dessa dies när min scrapbutik tog hem dem i sitt sortiment, som första svenska företag. Här hittar du Pysseltagens crealies sortiment. De har alla diesen förutom de holländska orden. Textstämplarna kommer från Gummiapan.se


Jag har använt mig utav dies som enkelt hjälper mig att göra denna kortvikning. create a card die no 13 Det finns en mall att skriva ut, som visar hur man lägger diesen för att få det perfekt. Jag valde dock att lägga den efter egna mått.


Fjärils diesen har jag stansat ut i vitt papper och tagit lite glossy på själva kroppen. På "cirkeln" klistrade jag ihop dem så att ovandelen möts. När jag stansar ut små detaljer och bokstäver tar jag alltid Biltemas breda dubbelhäftande tejp och fäster på papprets baksida, sen är det bara att pilla bort skyddspappret och fästa det på det man önskar. Perfekt :)

I cirkelns mitt har jag använt dies no 21 xxl i olika storlekar.
Stämpeln är en digis från My Besties som är färglagd med distress ink refiler och markers.
Så här ser Crealies diesen ut:









Jag passar på att lägga in några fler bilder på kort där jag har använt Crealies olika dies. Ni hittar diesen i Pysseltagens shop


 (samma dies som i inlägget men med denna dies som kortstomme create-a-card-die-no-1)
Patchwork dies no 3 )
 Patchwork dies no 3 och Blomdies set-of-3-dies-no-23-flowers-14 )
 Patchwork dies no 3 )
 Patchwork dies no 3 )
 Patchwork dies no 3 )
 Patchwork dies no 3 )
 (Kant dies no 2 och cirkeldies samt fjärilsdies i inlägget)
(create-a-card-die-no-1 och cirkeldiesen i inlägget ovan)
  Patchwork dies no 3 och cirkeldisen i inlägget)


Jag tackar för förtroendet att få gästa och jag hoppas att ni blivit inspirerade av dessa dies. Nu ska jag njuta av en helg med familjen innan vardagen börjar på allvar nästa vecka. Det ska bli riktigt skönt att få träffa alla goa elever igen samtidigt som jag hoppas att jag får vara kvar på behandlingshemmet någon kväll/natt eller helg. Kul när man kan kombinera två olika jobb som man trivs med.
Trevlig fredag på er :) imorgon är det dags för ett Tilda Town inlägg. 

Kram Malin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar