onsdag 4 mars 2015

Favorit årstid

Mitt DT-kort på Tildas Town under temat "favorit årstid" är naturligtvis ett sommarkort. Och inte helt oväntat med Tilda med en ankare och Ohoj Tilda.

Förra vecka inhandlade jag en ny dies på Pysseltagen som man kan göra denna kortvikning med. Så kul och så lätt :)

Färgläggning: Distress refiler och marker
Papper: Maja Design
Dies: Crealies Dies, Create a card no 1.




Känns så skönt att få drömma sig bort till sommaren en stund. Här i södra Sverige har solen i alla fall börjat visa sig mer och mer, och fåglarna kvittrar så fint. Man börjar snart få vår känslor ;)
Längtar till när man kan sitta på altanen och färglägga...även om man behöver ha jacka och filt om sig.

Här hemma håller jag och sonen på med ett större projekt a´la pyssel (så distresserna får vila). Det slukar mycket tid och pengar, men jag älskar när man gör grejerna själv istället för att köpa färdigt. Jag har lyckats hålla ner kostnaderna mycket genom att hitta mina egna lösningar. Men oj vilken röra det blir runt om kring när man använder bland annat: gips, frigolit, tidningspapper, akrylfärger, sten och sand. 
Ska försöka hinna med ett inlägg ikväll eller imorgon med bilder på vad vi gör.
Ledtråd: 60-70-tal, elektricitet, Märklin.

Önskar er alla en underbar onsdag, Kram Malin


Behöver du Magnolia eller olika dies så titta in hos Tildas Town fö de har jätte mycket.

2 kommentarer: