tisdag 14 oktober 2014

Ebbas julkalender

Idag bloggar jag Ebbas kalender hos Pysseltagen <3

Jag har tänkt på det här med att göra en julkalender till barnen, något rejält som de kan spara. I förfjol gjorde jag med tändsticksaskar men de rymmer bara något godis eller en peng. Jag har tittat runt på Youtube och Pinterest för att se om jag hittat något jag tycker om. Jag hittade även halvfärdiga kit hos Pysseltagen men när Camilla Johannessen gjorde sin till Inger på Pysseltagen blev jag sugen på att göra en liknande.

Jag har valt att göra min i chipboard för stadgan och på vissa ställen har jag använt pärmkartong för mer stadga. Jag valde även att göra den som en bok.

Här är Ebbas julkalender 2014:




Så här ser insidan ut 





Jag har valt att ha den sparsamt dekorerad för den ska ju kunna ligga nerpackad i nästan 11 månader. Papperna är från Tim Holtz julkollektion 2013 och ett av de arken hade 2"*2" rutor, vilket passade perfekt till lådorna <3

Ritningen till kalendern kommer från; Ett Trykk Nr 5, 2013.
Varje låda är 6"*6" och bigade på 2" runt om. Resten kan man göra som man vill och utgå från lådornas storlek. mellan varje låda är där chipbord som stadga. 

Så nu är det bara på att göra en till Olle, men de ska ju inte ha likadana! Fast siffrorna 1-24 är beställda så både han och jag kan ha likadana på våra ;)

Ha en underbar tisdag allihop, 
Kram Malin

2 kommentarer:

  1. Oj, oj, oj vilket jobb, men så himla fin!!!!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Susy, mkt jobb men uppskattat mottagande gör allt :) kram M

      Radera