torsdag 17 juli 2014

Distress kombinationer

För några helger sedan var jag på Pysseltagens ,Sommar Jippo, och visade hur jag färglade med Distress markers. 
Inför träffen gjorde jag lite olika kombinationer på både hud och hår som Inger (PT)  gjorde pen-set av (5 pennor för hår och 4 pennor för hud)

Jag beklagar den dåliga fotokvaliteten (och jag har inte varit noggrann när jag färglagt utan det har både kommit utanför och blivit linjer, men det är inte det som är det viktiga)

Här kommer hud:
Färgerna är: Vintage Photo, Tea Dye, Tattered Rose och Spun Sugar (kinderna)





(Tombow-pennorna finns även de på Pysseltagen, så jag valde att testa en av deras pennor, denna är som Tattered Rose)




Här kommer hår:
Färgerna är: Walnut stain, Gathered Twigs, Frayed Burlap, Antique Linen och Scattered Straw








Här är även en "himma gjord" översikt på de olika kombinationerna, så man lätt kan se hur man vill ha det.


För att gnugga ut färgen har jag antingen använt en 00 pensel (jag använder gärna platt borst) eller tombows blender penna. Om jag tar refilerna vill jag lägga på färgen med en 00 spetsig pensel och gnugga ut det sen med den platta.

Kram Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar