fredag 13 juni 2014

Återanvändning

Idag blir det ett annorlunda inlägg i bloggen, men ett vanligt inlägg i familjen Wiberg. Eller som min älskade make säger : -Åh nej inte mer skräp.

Men här kommer veckans återanvändning (har inte blivit något kort eller fin målande denna veckan)

Vi börjar med 13st 200g maraboupapper (ligger fortfarande choklad i fryspåsar i skafferiet) 1m vit vaxduk och bokplast (klister på en sida) och packtejp att ta till när bokplasten tog slut.  Ett av papperna agerar ficka (fållad m vaxduk). Inuti ligget en bit tjockare kartong i botten som är klädd med vaxduk även den. Allt är sytt på symaskin med vanlig tråd och nål. Uppskattad av familjen som strandväska.  Det tog längst tid att fixa papperna ;)


Nästa återvinning är en furubyrå som grannen skulle göra sig av med, svartsprayfärg var det enda som behövdes inhandlas, resten fanns hemma. Denna byrå står nu i vår hall med en låda/familjemedlem (namnförkortningar o födelsedata) samt en extra ;)





Bara att byta handtag gör mycket. Om ni undrar så är min AMT 701 ;)

Då hoppar vi in bland bilderna på när jag gjorde om en jätteful bok till en snygg steampunk-bok, med hjälp av dekorgummi, mörkbrun akrylfärg, guldvax, paperpen, och sen samma sak på utstansade grejer i dekorgummi. I flera år (säkert 2) har jag haft Tim Holtz hållarna, och den kom äntligen till sin rätt när jag skulle fästa tagsen som bokmärke.







Med denna bok vann jag faktiskt Skaparlustens steampunk tävling, super kul ♡

Sist men inte minst måste jag visa toadörren som grannens pappa ville ha Hälge på i sommarstugan. Det är den översta spegeln i en spegeldörr som jag målat på. Träden och stubben har fått krakeleringslack på sig och ger ett verkligare intryck. En nöjd ägare ♡

Tänk vad mycket man hinner med på en vecka när man mår så himla bra. Jag har tagit ett stort steg i mitt privata liv och sagt upp mig från en av mina arbetsgivare, så nu ska jag bara jobba 65% fram till i höst, och sen får vi se vad livet erbjuder. Jag värdesätter att må bra merän pengar. Man har ett liv och ingen har rätt att förstöra det för en om man inte vill.  Så nu får man hålla i scrappengarna ;)

Jag tror ovanstående och mormorsbortgång har gjort att scrapkänslan inte har funnits där, men jag hoppas att den kommer tillbaka till nästa vecka då det närmar sig Tildas Town inlägg och sommarjippo på Pysseltagen där jag ska måla lite med distresser och tombowpennor... också midsommar ♡
Ha en superbra fredag och helg, Kram Malin



3 kommentarer:

  1. Vilken kreativitet och fantasi du har Malin... blir grön av avund

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ann-Marie, älskar när man ser något och ideerna bara ploppar upp. Kram M

      Radera
    2. Jisses! Byrån är ju hur cool som helst!!! ...och boken! Är alla små nitar gjorda m Paper pen? Har du målat över el kör du m falsk metall-teknik? Grymt inspirerande!!!

      Radera