måndag 31 mars 2014

Födelsedags kalender

Hej på er kära bloggbesökare! Idag bloggar på ROXstamps...

I lördags var jag på Odengården (Röstånga) och träffade alla goa människor som kommit till ROXstamps och Pysseltagens scrapträff. 

Jag kände mig oerhört privilegiad att få så underbara människor vid min sida så det var inga problem att förverkliga mina kalender tänkar. Som många av er säkert vet så har jag ett Magnolia missbruk och så även med den nya Horoskop kollektionen. För att slå två flugor i en smäll valde jag att göra så här:

Jag gjorde 7st kuvert av vita cardstock (12"x12")med min nya kära envelop punch (inköptes i Sthlm <3) , sen skar jag till dem (eftersom jag räknade fel) i ca 8"x8" storlek för att passa mina papper (7 gypies). Innan dess fäste jag tillskurna cardstock på de kuvertsidorna där det inte var hela sidor. Valde jordnära färger <3

När jag var i Stockholm så letade jag i många olika butiker efter månadsstämplar utan  framgång...framgången fanns hos Anna-Lena och ROXstamps. HELT PERFEKTA månadstämplar, som du hittar här för super billiga 89:- för 12 månader. WOW WOW.
Älskar dem!! Hade så svårt att se storleken framför mig-med dessa blev helt perfekta.

Bakom varje månad finns en utdragbar tag med embossad månad, på baksidan sitter vitt papper med möjlighet att skriva in födelsedagar. (lite jobbigt när man inte kan syrrans ungars födelsedagar) på bilden nedan visar jag bara en kladdlapp med MIN FÖDELSEDAG på för att ni ska få en uppfattning om vad jag menar.

Dags för bildkavalkad;



Remmen är gjord av dubbel cardstock som sitter ihop med starka magneter och ovanpå har jag satt fast lås som dekoration.












Glöm inte det; 1 Juli <3...skrev in mannens också så det inte ser så tomt ut. hihi





Ber så mycket om ursäkt för bildkvaliten, min mobil har börjat balla ur. Får se vad jag kan hitta för kamera till nästa inlägg...vi har en gammal APS som tar 2 veckor att framkalla och man har ingen aning om hur bilderna blir. Modernt i Skälsböke! Kram Malin

2 kommentarer: