torsdag 27 februari 2014

Bokbox

Idag bloggar jag en "bok" på ROXstamps som jag tillverkat av 2,4mm chipboard (finns i ROXstamps lagerbutik) som stomme och sen bokbladen är av vikt papper.

På chipborden har jag även skurit till remsor av chipboard och klistrat på som en ram på både fram och baksida. För att få till ett djup. Chipboarden är målad på alla sidor med vit akryklfärg och sen är den chalkad på yttersidorna. Helt fantastiskt att jobba med detta material (pärmchipboard).



Blommorna kommer från ROXstamps, förutom den bruna i tyg som jag köpt på Förmedlingscentralen här i byn (Tyringe)

Jag har färglagt fågelskrämman Tilda med distresser och sen har jag embossat med Utee, som efter 4 lager lades i frysboxen för att 10 minuter senare bli knäckt av mig :)


Handtaget och nyckeln har jag målat med lite gesso, för att få fram vintage känslan.


Mellan bakstycket och framstycket har jag skurit till 1/2" tjocka remsor som jag limmat fast på klot (klot är ett "tygpapper" som man använder när man gör böcker) med chipboard som distanser. Detta för att man ska kunna böja/runda till utan att det spricker.  På bilden nedan är det klot som är målat vitt med gesso. Detta bygger lite högre, så när jag skulle klä insidan valde jag att bara klä fram till detta. För att få en jämn och fin kant/övergång.


För något år sedan så köpte jag journalfickor på Panduro, men jag har inte använt dem. Men här tyckte jag det var som klippt och skuret för dem. Man minns ju biblioteket. Istället för en lånestämpel så blir det en tag, där man kan skriva budskap eller en hälsning.



På undersidan har jag valt att sätta dit ROXstamps minifötter, för att få upp den lite. Känns genast exklusivare.


Naturligtvis har jag stämplat med min alldeles egengjorda (med stor hjälp av Anna-Lena) stämpel. Ni vet väl om att man kan göra stämplar med egen design hos Anna-Lena på ROXstamps. Jag ville ha min som en poststämpel, som ingen annan har :)


Nu ska det sättas fast lite personlig dekoration och meddelande till den som ska få denna, sen så är det bara att hoppas att den nya ägaren bil lika glad för denna som jag är. 

Egentligen tog blogginlägget slut här ovan. Men jag slänger in lite bilder på bok#2 också. En bok att gömma fjärrkontroller i. Här har jag inte vikit papper som bokblad utan jag har gjort en chipbord-låda och klätt med randigt papper (Maja designs julpapper)



Här valde jag lite större fötter, och även magneter mellan locket och lådan.


Jag kom på att jag glömde fotografera ryggen på bok#1. Bok#1 har en beige brun rygg och Bok#2 har en vit. De är uppbyggda på samma sätt. Det vill säga med klot.


Metalldekorationerna har jag målat med gesson för att få vintage känsla.

Med dessa böcker tävlar jag i Tildas Town med Anything goes, och i http://marvelousmagnoliachallenge.blogspot.se med Anything goes.
Ha en underbar dag, Kram Malin

7 kommentarer:

  1. Du är såååå duktig Malin <3

    SvaraRadera
  2. Dom e bara helt underbara!!!! 💖💖💖💖

    SvaraRadera
  3. wow! it's a fantastic projects! lovely vintage colors & my fave is the crackle accents on the image. Thank you for joining us at Tilda's Town this week.
    hugs, shien shien

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastiskt vacker bok du har gjort! Alldeles underbar färgläggning...som alltid. Vackra detaljer och jag älskar vintagekänslan. Tusen tack för att du tävlar med oss på Tildas Town. Lycka till!
    Ha en fin helg min vän!
    Kram

    SvaraRadera
  5. WOW! Gorgeous!!! I Fantastic details and I love your image! Thanks for joining us at TIlda's Town and good luck! Delphine xx

    SvaraRadera
  6. What a fab project. Love the crackle effect on the image and all your details. Thanks for joining our Anything Goes challenge at Marvelous Magnolia :) xx

    SvaraRadera
  7. Tack tjejer <3 Thank you girls <3 I´m so happy, because your words. Thanks a lot <3

    SvaraRadera