onsdag 15 januari 2014

Chipboardbygge

Idag bloggar jag för Roxstamps med detta chipboard-bygge. Det är gigantostort, 30x30x30cm

Som jag skrivit innan har jag kommit över lite kraftigare chipboard och med inspiration från Karolina "cinafina" så har jag på börjat detta projekt. Jag har valt att dela upp detta i minst 2 inlägg och i detta inlägg kommer stommen, endast iklädd Tim Holtz papper och svart tygpapper som man använder till böcker.

Chipboarden är limmar men också sammansatt med metallhörn och brads från ROXstamps, gångjärn och lås kommer också där ifrån. Älskar det :)


Alla kanterna är målade med vit Gesso



 










När tonårsdottern kom upp och såg mitt projekt så kom hon med en beställningsönskan om en i vintagestil som hon ska ha på rummet med förvaring till nagellack och smink. Så det kan hända att det blir den som jag visar i senare inlägg.

Ha det gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar