torsdag 21 november 2013

Tändsticksaskar

Idag har jag påbörjat mitt först DT-uppdrag, för Roxstamps. En online butik med blommor, charms, band, stämplar, egen designade stämplar, scraptröjor mm. Man kan även besöka butiken som ligger intill skånska Ljungbyhed, cirka 3 mil från Skälsböke.

Det är spännande och jag har fått mycket fria händer. Så idag kommer jag att visa min altrade tändsticksask som jag också bloggar med i Roxstamps blog.

Med denna asken tävlar jag också i MDUC's tävling Jingel bells.







På Roxstamps hittar du "fötterna", handtaget, biljett stämpeln, glasflaskan med kork (jag har hällt i lite glitter i den, likadant glitter som Tilda har i håret), den röda blomman, rosen knopparna, pärlbandet och de silvriga bjällrorna.

Jag var tvungen att bygga en "stomme" av fyra chipboard, och lägga under tändsticksasken, för annars kan man inte dra ut tändstickorna. Jag valde att inte klä in dessa sidor för det såg ut som en kista när jag testade. Och det vill man ju inte.

Till kortet valde jag att göra ett påskort med samma Tilda motiv, Stommen till kortet är en brum papperspåse som jag ska lägga några hemstöpta ljus i. Och en tag med en hälsning. Även på kortet finns de silvriga bjällrorna och sonens egen plockade kottar.

Roxstamp har även valt att knyta an sig en ung DT. Min 10-årige son kommer att blogga då och då för Roxstamps. Så det kan hända att jag smyger in en bild på hans alster i min blogg. Just nu jobbar han på ett inlägg med en beskrivning, steg för steg. Spännande!
Förutom pyssla, spela data & tv-spel, kompisar så är det fotboll och simning som gäller. Och hitta på grejer med sin storasyster <3

 
 
Hoppas ni får en kanon dag.
Igår fick vi lite snö här i norra Skåne. Hoppas den försvinner igen och kommer lagom till jul. Det är inte så roligt att cykla och köra bil i snö blask.
 

3 kommentarer:

  1. This is gorgeous - love it and LOVE those metal elements.
    Thanx so much for joining us at MDUC this week.
    xXx

    SvaraRadera
  2. Beautiful!!!! Love the little box!!!
    Thank you for joining us this week for the Jingle Bells challenge at MDUC..
    hugs, Janiel

    SvaraRadera
  3. Thank you girls <3, hugs Malin

    SvaraRadera