tisdag 5 november 2013

Bröllopskort & Smällkaramell

Idag tänkte jag blogga om skisstävlingen på MDUC som jag tänkte deltaga i. Det är denna skissen, av Debbie Dolphin, som man ska följa.


Mitt bidrag är ett beställningskort till ett par som firar 40årig bröllopsdag, Rubinbröllop. Rubinens färg är ju växlande röd-vinröd, så jag har helt vald de färgerna.


Jag har valt att lägga på ,klar tjock enamel, på bilden för att få fram fotorams känslan. För att stärka detta har jag lagt ett pärlband (halvpärlor) runt om bilden.






I helgen la en FB vän i mitt närområde upp sådana här smällkarameller i FB gruppen. Och det är hon som gett mig länken nedan. En super lätt tutorial. Den jag hade tidigare var svårare och tog mycket längre tid att göra. Så tack Jenny!



Kottarna är lärkkottar som sonen har plockat till mig. Han har tagit upp beställningar på kottar (av scrapvänner) 20st för 10:-, en blivande affärsman! Jag har kladdat på lite snöfärg på mina kottar för att få till lite julkänsla.




Jag har använt en Martha Stewart bårdpunch med stjärnor i ytterkanterna. Jag tog ut mönstret innan jag satte ihop asken. Lite hampasnöre fick agera förslutning.


Nu ska bara de vit krackelerade begynnelse bokstäverna dit. Men man vill ju inte avslöja mottagare redan. ;)
Är du sugen på att göra liknande smällkarameller? Klicka då in på länken smällkaramell som jag fick av Jenny.

På lördag ska jag hålla i min första kurs; måla med distresser. Så jag måste börja stämpla upp motiv till deltagarna och förbereda en till mig själv, som jag kan filma/fotografera (när jag målar), för att köra i datorn/projektorn. Så nervöst!! Det är jobbigt att gå utanför trygghetszonen.
Men jag hoppas jag fixar det och deltagarna blir nöjda. Trevlig tisdag kväll <3

4 kommentarer:

  1. Superfint som vanligt Malin.Ser fram emot att gå på kurs hos dig på lördag.

    SvaraRadera
  2. Tack Ann-Marie! Jag har stämplat upp 17!! A4 akvarellpapper till på lördag, med bland annat pirat Tilda, så vi kan skugga och göra ränder. Så en spetsig blyertspenna är kanon. Ses på lördag <3

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt kort!! Väldigt genomtänkt med färgerna och den gamla känslan på bilden..

    Så söta smällkarameller.. Såna kanske man skulle knåpa ihop till förskollärarna.. ;)

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. TackAnna, smällkaramellerna går på ca 5minuter så kör på. kram Malin

      Radera