onsdag 16 oktober 2013

Blandad kortkavalkad

Idag bjuder jag på lite gott och blandat i kort väg.
 
Alla stämplarna är färglagda med distressmarkers.
 
Detta är från vinter kollektionen 2013, jag blev "kär" i dessa två stämplarna när jag såg dem. Jag piffade upp snön med en snowmarker (Panduro) som jag embossade på. Tycker att det blev läckert. Jag har använt mindre dekorationer än vanligt, men jag gillar bilden i ensam kombination med pappret.
 
Här är stämpel nr2, vad vore vinter utan snöbollskrig? hihi
 
Här har jag använt klar enamel (extra tjock) för att få fram "glasruta looken" och sen brutit till det för att få fram sprickorna.
 
En av favorit stämplarna till julkorten är Tilda som lucia. Här blev det både enamel och blommor ;), tillsammans med Maja Designs höstpapper.
 
Detta kortet är nästan en kopia till det ovan med turkos papper. Jag har inte bestämt mig än om detta kortet ska få mer dekoration eller inte. Det är ju några veckor kvar tills det ska skickas.
 
Mitt i julkortsproduktionen kom det beställningar på kort till nyfödda. En tjej och en kille.  Kortstommen består av en papperspåse. Tjejens är lite mindre än killens. Bakom stämpelmotivet sitter ett kort som man kan skriva på, och i papperspåsens öppning sitter tags som föräldrarna kan fästa foto och skriva på.
Tjejens tags är ihop satta med en ring, och i ringen har jag fäst en massa band i matchande färger.
På killens kort har jag fäst en mini nalle, för att ta upp motivet i mönsterpappret.
 Tack för att du tittade in, du vet väl att jag blir jätte glad om du lämnar en kommentar efter dig<3

5 kommentarer:

  1. Jättefina kort! Jag är så imponerad över färgläggningen. Använder du pennor eller dynor och pensel?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maria! Jag använder pennor och pensel. Har bestämt mig för att lära mig måla även med refiler och dynor (mer ekonomiskt om det funkar ) ;)

      Radera
  2. Åh så mycket fint du har gjort.. Gillar särskilt din puffsnö på de nya julmotiven.. :)

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna! Kul att du gillar det, kan varmt rekommendera puffsnön. Älskar den. Jag har gjort ett nytt inlägg idag och då använde jag snöpennan på Edwins jacka och luva. Kram Malin

      Radera
  3. You have a wonderful blog. Your cards are so stunning. I love them all

    SvaraRadera