måndag 16 september 2013

julkort och distresser

I helgen var jag och Camilla och besökte Diana på söder i Stockholm. Vi hade en helt underbar helg med mkt prat, skratt och pyssel.  Det var länge sedan jag var i Sthlm utan att besöka Globen eller Eriksdalsbadet <3, men det gick hur bra som helst.

Tilda stämplarna är färglagda med Distressmarkers.


Denna skönhet hittade jag i D´s magnolia låda, och efter lite övertalan fick hon åka med mig ner till Skåne. Så underbar. Kanske inte tänkt som julstämpel, men vem ska hindra mig när jag bestämt mig? Kortets utsmyckning är ENKEL a'la Malin



Denna Tilda fick rosa (v velvet) som färg som kontrast till den blå som kommer längre ner. De vita "embossing duttarna" är enamel withe (köpt på pysseltagen), dessa korn läggs på ovansidan på bilden också embossingfönar man under ifrån. Poststämpeln är från gummiapan. God Jul diesen kommer från roxstamps.



Även denna stämpel hittade jag i D's gömmor. När hon var färglagd så insåg jag att hon såg konstig ut. Sittande med en lykta i luften. Så jag ritade dit en bänk, med fäll och snö på marken.  Detta kort frångick mitt signum med lite dekoration, här är det mängder av blommor :) och lite ostduk.


 
Här kommer Tilda smygande med sina paket...den blåfärgen är stormy sky
Anledningen till att det ser snett ut på bilden, är att det egentligen är ett stafflikort som är ihop fällt. Den blå cardstocken som är unders, sticker ut lika mkt på alla sidor :D


Diana lärde oss att göra en origami "stjärn" ask med lock. Det var roligt och "enkelt" (om man hade öppningen på rätt håll) att vika. Jag dekorerade flikarna med spets och sen limmades de fast under asken med limpistol. Locket är sparsamt dekorerat med Pirat Tilda och en piratcharm (köpt av D).



4 kommentarer:

  1. Jätteläckra kort! Du är superskicklig på att få liv i ansiktet på de annars ganska platta magnoliastämplarna. Använder du distresser? Tack för den snälla kommentaren hos mig - kul att du blev inspirerad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjenixen Maria! Jag har blivit insnöad på att använda Distressmarkers, men jag får nog snart ta fram och damma av promarkersen innan de torkar igen. Tack för berömmet :D

      Radera
  2. ouu...vilken underbar helg har det varit. Jag är så tacksam att du och Camilla hittade den tiden komma hälsa på en 8 månader gravid, klagande tjej!!!! Själv har jag inte hunnit pyssla mycket, kollade ju mest på er två :) Och så kan jag tacka att du fick mig att älska distressmarkers igen!!!!!! för nu målas det massor!!!!! Stor kram, tack och hoppas vi ses snart igen ,. annars är det Globen som väntar ju!!!!

    SvaraRadera