torsdag 8 augusti 2013

Bröllopskort

Jag fick en beställning på ett bröllopskort till ett par som gifter sig nästa vecka. Jag har hållit det stilrent och "försiktigt".

 
 
Jag valde att använda Tilda och brudnäbben på framsidan, Edvin som brudgum på insidan tillsammans med versen Det vackraste. För mig är den låten andra ord för kärlek.
Ser ni att jag använt mina liljekonvaljer på framsidan *ler*, hoppas de inte tar illa upp för att det smög in sig vårblommor på ett sensommar bröllop.

Bandet är "långt", för att beställaren ska kunna klippa till det snyggt när de har tittat på/i det, innan de ger bort det.


 



När jag fotograferade kortet lade jag över vita lappar, på de personliga texterna/namnen
Jag önskar brudparet all Lycka till och hoppas att de tycker om kortet

Tilda och Edvin är målade med promarkers, Det vackraste är embossat med guld, så även hörnstämpeln med Bröllop. Kalligrafin har jag själv skrivit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar