onsdag 17 juli 2013

Tjolahopp

Har glömt visa makens 40års kort. Ingen söt magnolia här inte ;-), utan en digi.
Bilden är färglagd med promarkers. Förövrigt är det aluminiumtejp, CS, embossing platta med kugghjul. Jag har även använt Roxstamps kugghjuls dies, inuti kugghjulen sitter brads iform av spik och skruv :-)


 

Promarker färger:
Ansikte: coral, sunkissed pink, blush och warmgrey 3
Hår: Buttercup, raw sienna och mustard
Röda: Cardinal, redberry, lipstick red och "burgundy"(tror jag den heter)
Gråa: black, cool grey 2-5
Ögonen: sky blue och cool aqua
 
Jag har tagit lite 3D lack över tex "metallen" på skärpen, smyckena, ögonen, läpparna och siffrorna :-)


Mina barn tyckte dock att denna bilden var för äcklig, och förklarade snällt och ärligt att jag är bättre på Magnolia. Jag är ganska säker på att det är ålders relaterat :-)

1 kommentar:

  1. Bruden är: the_strapped_bride
    från: http://sureya.deviantart.com/art/the-strapped-bride-284832446

    Där finns fantastiska bilder att måla <3

    En annan "sida" som har kanon bilder är:
    http://www.deviantart.com/morelikethis/313259075

    Lycka till

    SvaraRadera